fredag 11 februari 2011

Fredags fika isi Smé

Goa vännen A har varit här på besök idag.
Som planerat bakade vi cheesecake.
Dagens innehöll bla. vit choklad och tanken var att vi skulle ha mumsat den tillsammans med lite rårörda bär, men si det glömde jag bort.

Nåväl, så synd om oss var det inte för den smakade riktigt gott ändå.
Botten blev jag särskilt nöjd med.
Den blev inte så hård som jag brukar få den, utan var mer spröd och smulfrasig.

Så nu A, vet jag precis hur den ska vara till nästa gång.


*godaste smulorna*

Det var fredagsfikat här isi Smé i dag.
Sällskapet var också synnerligen gott och tänk det vet jag utan att ha knaprat på henne det minsta ;-)



Senare på kvällen gjorde jag och M oss en liten bysstur till Kompisarna och jag passade på att provköra deras centraldammsugare...
Vi hade en sån där vi bodde tidigare och jag saknar den sååå.
*suck*
Fast våran gula racerhumla funkat också skapligt.
Jag gillar bara inte att den är så bångstyrig och efterhängsen.
Den hackar en på backi fötterna och den gör märken i skåpar om man inte passar den.

Men rackarns vad den suger damm!
Det är bra.
Och så suger den gärna upp annat också.
Det är inte lika bra.

Man får verkligen se upp om man närmar sig gardiner eller annat som inte ska sugas upp.
Minsta lilla för nära, så är det borta.



Nu ska jag krypa till kojs för det har varit en händelserik dag, i många bemärkelser.
Och i morgon är en ny.



Kram på er och ha en skön helg allihopen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar