söndag 6 februari 2011

Lite piggare!

Minsann om den eländiga snuvan inte börjar ge med sig!
I dag var jag verkligen sugen på att göra något.
Ett tecken på att jag mår bättre än senaste dagarna.

Så för att inget nu ska göras halvdant så satte jag i gång två bulldegar, på vardera en halv liter.
Det kanske nu var att ta i, för jag fick ta mig en ordentlig paus efteråt.
Men goda var de.


*första bullgänget*

En av degarna gjorde jag kalljäst, och den andra som vanligt.
Sen blandade jag även kesella i båda.
Åsså bakade jag vanliga kanelsnurror och snurrbullar.
Det blev lika bra med båda sorterna och ska jag vara ärlig kunde jag inte urskilja vilken som var bakad på vilket sätt.

Men både M och jag konstaterade att snurrbullar är det nåt särskilt med.
Jag gillar verkligen att de blir så där frasiga i kanterna.
Runt om, liksom.


*kvällsfika*


Sen såg vi mini serien Sherlock och fikade lite, då M kom hem från hockeyn i kväll.
Jag gillade faktiskt den serien.
Lite synd bara att jag missade del ett förra söndan, men det kanske går att se på SVTplay.

Skön avslutning på den här veckan var det i alla fall.

Nu ska jag hänga en maskin med tvätt och sen ska jag masa mig i säng.
Så kanske jag orkar vara lika pigg i morgon.
Ska göra ett försök.
Ny vecka, nya tag.



Godnatt på er.


.

2 kommentarer:

  1. Härligt att du börjar må bättre! Och du...det finns väl kvar någon bulle tills jag hälsar på i veckan? ;-) (om du mår nog bra)
    "Sherlock" är jättebra, se första om du kan! /A

    SvaraRadera
  2. A: Hej kompis! Såklart jag sparar en bulle eller två, eller tre, tills vi ses :-)

    Kram J.

    SvaraRadera