tisdag 22 februari 2011

Tisdags tankar & ett ryck

Stora E är på teaterträning, M passade på att åka och fixa lite jobb under tiden och lilla e och jag ser på tv.
Har känt mig lite skruttig i dag och har mest gjort ingenting vettigt.

Och det kan ju för all del vara vettigt det också.

Magen krånglar en smula och det är nog ingen större fara med det, förutom att det är galet irriterande.
Jag har svårt att äta, det gör galet ont då jag gör det och följden på det är en trötthet utan dess like.

Har lyckats peta i mig lite middag ändå.


*stuvad pytt med dragon och rödbetor*

Det godaste var de kalla sötsyrliga rödbetorna.
Och doften av dragon.


Hade tänkt sortera lite i bokhyllan nu i kväll.
Om jag orkar.
Är visserligen bara fyra hyllor av 12 som behöver gås igenom, men det ska göras.




*saker har en tendens att samlas här, fast de inte är böcker...*


Får jag det nu gjort så ska jag släpa mig till bokrean i morgon.
Det är liksom regeln jag har för inköp av nya böcker på varje "årets-bokrea".

Är bokhyllan inte städad och om det inte finns plats för nya böcker,
inget inköp.
Lite böcker till Kottarna kommer det nog att bli i vilket fall som helst.
Lilla e har varit sugen på nån ny i serien om Hotell Gyllene Knorren, så vi får se vad vi hittar.

Förra årets rea på Bokhandeln var en flopp.
Dåligt urval och den var minimal i sin framställning.
Mest och flest fynd gjorde jag på Coop.

Så dit ska jag gå med Kottarna.

Själv kanske jag fyller på mitt förråd från nån av nätbokhandlarna.
Där brukar man kunna göra en hel del fina fynd också.

Om jag städat bokhyllan.

------------------

En timme senare:

Ta daa!
Mitt i bloggandet.





Fick en liten gnista av boklust och tillsammans städade jag och lilla e fram plats till lite nya :-)

Duktiga oss!


NU blir det soffan och halv 8 hos mig.

Det ska bli skönt.




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar