fredag 15 juli 2011

Full-rulle-Familje-fredag

Åh i dag har det varit en rolig dag!

Först har mitt M hämtat min moster och min lilla kusin på flyget i morse.
De blir här hos oss ett par dar.
Eftersom att de nu bor på den västra kanten av vårt avlånga land blir det inte alltid att vi ses så ofta.

Min morbror och hans sambo bor också där på västkusten.
Dem träffar jag inte heller så ofta.

Men vet ni!
I dag har de också varit här :-)

Och min mamma med, hon bor ju rätt nära nu i och för sig, men ändå.

Jag gillar mina släktingar.
Det kände jag särskilt i dag.

Nu hade vi ju lite inplanerat innan vi visste att de skulle komma just idag, så ett par timmar fick vi vara lite ogästvänliga och susa i väg till Luleå för att se en biofilm som vi planerat in sedan tidigare.



Vi hade bokat biljetter till den sista Harry Potter filmen som vi skulle se på tillsammans med Kompis-Familjen.
Det har liksom blivit så att vi sett de filmerna tillsammans.
I alla fall de tre sista.

I dag var det premiär för att se den i 3D.
Lite häftigt var det allt men jag var inte särskilt imponerad.
Ett par gånger fick jag kika över kanten på glasögonen för att kolla om det var jag som kollade galet med ögonen eller om det var nåt med filmen.

Nu hade det visst nåt med nån slags aktiva och passiva 3D grejjor att göra.
Förklarade mitt kloka M.
Så var det i alla fall inte mina ögon det berodde på.
Tack å lov.

Men filmen var bra och alla Kottarna var nöjda.


Skönast av allt var då jag kom på att det är fredag i dag och inte lördag som jag trodde.
I bland har man tur!


I morgon ska jag ta och visa vad jag hittade kylskåpet!
Jag ska bli hyresvärd jag minsann, vad det verkar...


Nu ska jag hänga lite tvätt och sen ska jag bädda ner mig.


Sess i morrn!

2 kommentarer:

  1. Här har det ju också varit lite släktrelaterat, då mina bröder dök upp och överraskade mig på jobbet igår (sambon visste)från Stockholm! Idag har jag tack och lov varit ledig och vi har umgåtts; här hemma, på stan och på Frevis. Härlig dag! :-) /A

    SvaraRadera
  2. A:
    Vilken härlig överraskning!

    Kram J.

    SvaraRadera