tisdag 5 juli 2011

Turbo Tisdag

Lilla e's Stockholms-Kompis har hängt med oss hela dagen i dag med.
Det har varit uppskattat kan jag lova.

Massa andra Kottar har också varit här och lekt.
Det gillas det med.
Jag tycker om då det är ungar lite överallt.
Det blir liksom lite mer fart och fläkt.
Dagen har verkligen rusat fram.

Varmt har vi haft det också.
Jag gjorde cola floats till tre varma ungar och det sa bara slurp om dem.
Det lät slurp om glassdrinkarna alltså.
Inte om Kottarna.


*svalkande och gott*

På eftermiddagen samlade vi ihop oss med grannen och hans Kottar och så for vi på en liten expedition.


*bland stockar och stenar*


*utsikt*


*kottarnas stenåldersfynd...*

Undrar i vilken tidsålder de egentligen tror att vi levde i då vi var små...

Klockan är snart tolv och för en timme sedan ha vi skjutsat Lilla e's Kompis hem till sin moster.
I morgon fortsätter de sin resa men förhoppningsvis hinner vi ses en sväng till innan sommaren är slut.

Jag har planterat blommor i dag också!

Var förbi på Buketten och fyndade fin-fina saker till riktigt bra pris.
Det blev tre lavendel plantor och sex stycken snöflinga.



Sen satt jag en lång stund på bagarstu bron och funderade på fler planteringar.
Nu kanske det är lite sent men nästa år ska jag så busk krasse och häng krasse. Det är ett par av mina favoriter.
Tror det är lite sent för det nu om man inte hittar färdiga uppdrivna plantor förstås.


Nu ska jag tömma och fylla diskmaskinen.
Sedan ska den köras för andra gången i dag.

Det ska märkas när man har varit många och haft roligt!



Go'kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar