tisdag 19 juli 2011

Loppis och sommar café

Min moster och min lilla kusin är ju som sagt uppe och hälsar på.

I dag efter lunch bestämde vi oss för att gå på Loppis.
De hade annonserat om en som verkade lite intressant och minsann om jag inte gjorde ett par fina fynd!
Jag blev nog biten ordentligt i går...


*mina fynd*

Den sköna stolen ska så klart få ny färg och nytt tyg till dynan.
Första tanken var såklart vitt vitt vitt, men jag är inte så säker längre...
Maken kom nämligen med ett förslag som inte var helt tokigt.

Men stolen ska få stå till sig ett tag så får vi se sedan.

Hittade en tvättbräda också som jag prutade till mig.
Den tror jag ska få tjänstgöra som dekoration, målad eller inte så ska den få stå till sig ett slag den med.

Mamma kom förbi efter jobbet och åt middag med oss och sen for vi i samlad trupp upp till Byastugan på Sommar Café.


*välkomna*

Fint väder fick vi efter förmiddagens småregnande och det var mysigt att sitta där och surra med allehanda bybor, dricka kaffe och fika.



Barnen bjöds på kokt korv med bröd och vi långöron passade på att införskaffa ett eget exemplar av den fina boken om Hus och Hem i Månsbyn som jag berättat om tidigare.

När vi var på väg hem från Caféet fick vi syn på en flugsnappare som höll på att mata sina ungar i en fågelholk intill där vi stod.
Bäst vi stod där och såg den flyga fram och tillbaka med mat i näbben till ungarna fick vi syn på nåt annat.


*hemleverans till dörren*

Ut ur hålet på holken smiter en liten skalbagge ut!
Den hade med all sannolikhet just undgått att bli middag. Somliga dar har man tur. Även om man bara är en liten skalbagge...
M lyckades till och med få det på film.
Det blir kul att visa Kottarna sedan.

I morgon skjutsar vi Moster och kusinen till flyget så ikväll har vi haft lite myskväll tills lilla kusinens ögon blev trötta och det var dags att koja inför morgondagens hemresa.
Det har varit så roligt att ha dem här och sånna här dagar önskar jag att man bodde närmare varann så man kunde ses oftare.


Nu ska jag bädda ner mig så jag orkar upp i morgon.



Må väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar