torsdag 28 juli 2011

Nytapetserat

Ja inte här hemma i huset, utan på bloggen.
Tänkte det var dags att hitta på lite nytt nu när den hängt med ett tag.
Vad tycks?

Riktigt varmt har det varit här i dag.
Vi har nytt värme rekord i poolen med snudd på 28 grader.
M säger att vi ska bada i kväll men det undrar jag det. Knotten är bitska som bara den på kvällskvisten och jag har ingen lust att slåss med dem.

Kanske man borde köpa sig en sån där mygg hatt.
Att simma runt med.
Det vore nåt.
För grannarna om inte annat :)

Till middag i dag hade vi tänkt äta sill och potatis.
Med kokt ägg till och knäckebröd.
Det är lagom för en varm dag.

Men så blev det inte.

Helt plötsligt blev vi vansinnigt sugna på lax i stället.
Så det fick det bli.
M har köpt ett grillnät i nåt teflonliknande material som är perfekt att ha då man grillar till exempel fisk.
Fisken fastnar inte, så det är ingen risk att den sedan faller isär och trillar ner bland kolen.
Så det kan jag rekommendera att prova!


Halstrad lax med kokt mandelpotatis och grillade grönsaker till, fick alltså bli dagens middag.


*lax, aubergine, knipplök och paprika*

Sedan rörde jag ihop en sås på gräddfil, en klick majonäs och en dryg matsked av den nya provencealska (hur i jesse namn stavar man det!?) senapen jag köpte igår.
Lite salt och peppar och in i kylen en stund för att stå till sig.

Riktigt gott blev det och sill kan vi äta då Kottarna kommer hem. De gillar ju också det.


Nu ska jag passa på att vattna våra jordgubbsplantor och senare i kväll ska vi se The Killing.



Det var allt från isi Sme´i dag.

Ha det gott!


.

2 kommentarer:

  1. Snygg design på bloggen.Och vilken god mat ni äter isi sme´.Mmmmm
    Och snart uppe i 5000 besökare !!!
    Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Tackar!
    Ja tänk mammsen, snart 5000 klick, det känns såå roligt!

    Kramkram!

    SvaraRadera