lördag 23 juli 2011

Lördag isi Sme´

Maken är på den årliga båtturen tillsammans med pappan i Kompis-familjen.
Kottarna är hos Biologen den här helgen och följdaktligen är jag ensam hemma.

Vi städade i går kväll så där finns inget att pyssla på med. Möjligtvis skulle jag kunna fylla de två maskiner tvätt jag förutsatt mig att göra i dag och sen har jag lite att rensa i rabatterna och lite bevattning att göra, men inget över det.

Det känns skönt.

Lagom för en lördag.

Maken skickade mms från lunch stoppet ute på en av öarna i skärgården.
Där hade de stannat för att grilla hamburgare och sedan skulle de åka vidare.
Mysigt såg det ut och det verkar, än så länge, som om de sluppit regn.

Här hemma är det lite halvmulet men både varmt och blåsigt.
Perfekt för en stund ute i trädgården med andra ord.

När jag är klar med sysslorna tror jag minsann jag ska åka in till stan och inhandla middag och lite gott till kvällen.
Ska kika förbi hos svärmor och svärfar och tigga mig lite jordgubbar till mina inplanerade körsbär.

Sen tror jag det blir en sväng förbi goa kompisen på hennes jobb och så ska jag mysa ner mig med min sommarbok när jag kommit hem.
Baddaren av Emma Hamberg.
Den passar bra en dag som denna.

Känns som om det skulle passa med ett riktigt åskväder så det lättar lite i den tryckande värmen, men det får allt lov att vänta till min älskling kommer hem.

Åska gillar jag bara då jag inte är ensam hemma.

Lite för att jag inte vet vilka kablar till alla tekniska mojänger som eventuellt behöver dras ur.
Därför drar jag alltid ur alla och sen är röran ett faktum.

Men mest för att det är mindre läskigt med nåt läskigt om man är fler.
Eller två.



Nu till tvättmaskinen och sen står växterna på tur.


Ha en skön helg!



.

4 kommentarer:

  1. Glöm inte blommorna utan fat!
    F

    SvaraRadera
  2. F:
    Jag har fixat!
    Med slangen!

    :)

    SvaraRadera
  3. Regnet och åskan dundrade för fullt vid 02-tiden inatt, så all växtlighet har fått sitt...
    Typiskt-Just när man vattnat allt.

    Strömmen borta söndag kväll,just som jag slog sönder ett glas...Tusen små,små glasbitar på köksgolvet!!!!!!!!!!!!!!!
    Mammsen

    SvaraRadera
  4. MuminMormorn:
    Hoppas du hittade alla glasbitar.
    M trampade på en kvarglömd här hemma häromdan.
    Det gjorde ont.
    Sa han.

    Kram kram

    SvaraRadera