måndag 22 augusti 2011

04.14... piiip

Det är som spännande det här med första skoldagen efter sommarlovet.
Även om det inte är jag som börjar.
Fjärilar i magen får man.

Somnade halv ett.

Vaknade med ett ryck just efter fyra och kunde omöjligt somna om.
Känns som om det kommer att bli en lååång dag det här.
Kom på en massa saker i natt då jag låg vaken.

Bland annat att vi inte skickat in pappren med ansökan om skolskjutsen för det här läsåret.
Och taxin har heller inte fått körschemat de behöver.
Slarvmaja.
Men nu är allt klart så får M svänga förbi med papprena sedan då han åker ner.
För säkerhets skull ringde jag kommunen och där var hon vänlig nog att upplysa mig om att det var lugnt och att vi inte var de enda.
Tydligen hade hade bara en tredjedel lämnat in dem så vi var i gott sällskap, sa hon.

Snarare i dåligt sällskap, svarade jag.

Jaja, nu är det gjort i alla fall och jag har lovat bot och bättring till nästa år.

Kottarna var i alla fall pigga och förväntansfulla i morse inför nya terminen så det lovar ju gott.
Själv är jag allt annat än pigg men det ordnar sig nog om jag kommer mig i säng i vettig tid i kväll.


Nåväl, nu ska jag sätta fart med jobbet här hemma så jag är klar innan Maken ska hämtas från kontoret inne i stan.



Ny vecka.
Nya tag.



Ha det gott!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar