måndag 15 augusti 2011

Quasimodo

Käre Maken har ju varit lite halv krasslig i ryggen nu ett tag.
Envis som synden har han linkat fram, men i går kväll tog han sig inte upp ur soffan förrän på andra eller tredje försöket.
Sedan på väg till badrummet fick han klamra sig fast i spaljén på trappen upp till övervåningen, för att inte rasa ihop.

Då ringde jag Sjukvårdsupplysningen-Mamma för lite råd och i morse ringde Käre Maken till vårdcentralen och fick en tid på öppna mottagningen.

Där var det galet mycket folk men det gick ändå rätt fort och mer än en kvart tror jag inte vi behövde vänta.
Femton tjugo stick med vattenkvaddlar senare gick han, rätt hyfsat, ut från vårdcentralen.

Det lär nog inte bli några trapetskonster för Maken den närmaste tiden, men ryggen blev bättre i alla fall.
Trapetskonster gjorde han ju ändå inte innan heller, så det är nog ingen större skillnad.

Medan han låg och läste i eftermiddag har jag varit ute och plockat i trädgården.
En halv kanna svarta och röda vinbär blev lagom att mumsa på och eftersom det bara är jag som gillar dem fick jag ha dem alldeles för mig själv.


*godast*


Nu blir det lite middag och så ska vi se Mike and Molly klockan tio.
Lagom för en måndagskväll.



.

3 kommentarer:

  1. Krya på dig hälsningar, till Maken från
    MuminMormorn....

    SvaraRadera
  2. Men du jag tyckte jag kände igen en som hängde i trapetsen när vi var på circusen det var ju din make... thi hi. Inte undra på att han har ont i ryggen hi hi.
    Kram

    SvaraRadera
  3. MuminMormorn:
    Jag hälsar!

    Anni:
    Jamen nu förstår jag ju.
    Den lilla rackaren. Då är det där han hängt alla kvällar han sagt att han sitter på kontoret.
    NU är han avslöjad.

    Kram!

    SvaraRadera