onsdag 31 augusti 2011

Höstskörd

I går kväll gick hushållsapparaterna varma här hemma.

Maken malde ner fina bitar av älgkött till färs, så nu har vi nog en sju kilo att rulla köttbullar och göra biffar av.

Själv strimlade jag morötter och vitkål i matberedaren och så slantade jag ner lite purjo till en veckosallad.



Sallads-lagen kokade jag upp av olja, äppelcidervinäger och lite socker. Kryddade med grovmalen svartpeppar och oregano så var det klart.
Salladen behöver stå och dra ett par dagar i kylen så den kommer att bli perfekt att ha till lasagnen vi ska äta i morgon.

I dag blev det stekt korv, kokt potatis och stuvat vitkål till middag.
Det är nog bland det godaste jag vet.


*mitt-i-veckan-middag*

Har idkat lite bytes handel här idag också. Älgfärs mot ett stort knippe färsk bladpersilja från Svärmors land.
Mer närproducerat än så här blir det knappast.


*lyx*


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan bär det av till goa A för filmkväll och lite popcorn.

Mer om det i morgon!


Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar