måndag 29 augusti 2011

Taxi, var god dröj

I dag har våran bil gått skytteltrafik mellan här hemma och stan.

Först hämtat Kottarna på skolan.
Sen hem.

In och skjutsa Stora E till teaterkursen.
Sen hem.

In och skjutsa Lilla på jujutsuträning och hämta Stora E från teatern.

Sedan skulle jag egentligen ha skjutsat hem Stora E och så åkt tillbaka igen och hämtat Lilla e då hans träning var slut en timme senare.
Men då behövde jag vila gasfoten.

Så jag ringde finaste A och frågade om jag och Stora E fick hälsa på hos henne medan vi väntade på lillebroren.
Det fick vi.

-Gulle dej!

Det var trevligt.
Så fick vi bokat in en filmkväll här framöver också.
Det ser jag fram emot!

Nåväl.
Halv åtta hämtades sålunda lilla e och sedan åkte vi hem.

Puh.

Man skulle kunna tro att vi kör svart taxi.
Men det gör vi inte.
Vi kör svart BMW.
Det känns likadant.

Nu ska jag gå och kolla så jag inte glömt nån någonstans.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar