söndag 21 augusti 2011

Plocka plocka plocka

Idag unnar vi oss en inomhus söndag.
Regnet står som spön i backen och vårat utomhusarbete får vänta tills det klarnar upp.

Maken har varit och övningsskjutit med jaktlaget i morse medan jag själv förnöjt låg och drog mig och läste lite under fluffigaste täcket.
Gick inte ner förrän tio!

Nu pysslar jag på i köket och M plöjer sin nya bok.
I morgon blir det tidigare uppstigning då vi lovade Kottarna att ses på första skoldagen.

Ska strax ta och diska upp lite saker som inte fick plats i diskmaskinen och sen ska det kokas potatis till dagens sillmiddag.

Tillbaka på en stund.

----

Hej igen!
Nu har vi ätit och det börjar likna någon form av ordning i köket men det verkar som att röran i husets övriga alla vrår aldrig tar slut.
Har gjort en to-do lista för hösten med saker som ska vara gjorda innan första snön faller och med den listan känns det lugnare.

Sakta men säkert ska den bockas av.

Sedan ska jag unna mig något.
Typ ett besök av Städa Direkt men då måste jag nog bli miljonär också först.
Eller åtminstone få en släng av lättja.
Eller nåt.
Men önska kan man ju alltid.

Nu funderar jag på om jag ska sätta mig och kika på Morden i Midsomer eller om jag ska ta itu med en av punkterna på listan.
Lutar åt det senare men å andra sidan kan man ju se serien och fixa badrummet i reklampauserna.
Gör båda sakerna, samtidigt liksom.

Och sen kan jag känna mig attans så nöjd över att jag kan stryka en grej till.
Det gillar jag.

Så får det bli.
Och en kopp te på engelskt maner när jag är färdig.

Bäst att susa på då.

-------

Badrumsskåp fixat.
Morden i Midsomer fortfarande på tv.
Min tekopp, klar att drickas.


Bra jobbat tjejen!




Tjingeling.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar