tisdag 9 augusti 2011

Obsession...

Jag brukar ju säga att jag har en förkärlek för randiga sockar.

Men det här med randiga sockar liknar är nog mer en besatthet än en förkärlek...
Tänkte mig idag att jag skulle gå igenom alla mina par och räkna dem, bara för skojs skull.
Min inventering resulterade i hela 40 par.
Och det är bara de randiga.
Sen fanns det säkert tjugo andra par med blommor, hjärtan och diverse djur på.


*trettifem tvärrandiga i socklådan*


*och fem till som inte var insorterade där*

Sen har jag inte gjort nån större sökning.
Här kan det nämligen finnas sockar lite varstans i huset.
Men fyrtio par är ju några...

Det kan var nåt fel på mig.

Raka linjer är ett tecken på organisation och struktur, sägs det.
Jag gillar struktur.
Alltså gillar.
Som i verkligen gillar.

Men jag försöker bli bättre.

Jag hade två par prickiga sockar också.



Prickigt är lite mer o-organiserad struktur.
Lite våghalsigt sådär.


Två prickiga alltså.
Modiga mej ;)


.

2 kommentarer:

  1. Jösses kvinna vad strumpor !!!!
    Men vad färgglatt du har i din strumplåda
    min är svart och dyster :(

    Kram

    SvaraRadera
  2. Anni:
    Jag vet...
    Och vet du vad det lustiga är?
    Jag är nästan alltid barfota.
    Knas va?

    Kraaam

    SvaraRadera