fredag 21 januari 2011

FetFredag

Firade den stundande helgen med att fika semlor idag.


*årets första*

Egentligen borde man ju hålla sig till fettisdagen, men nån sa att den inte infaller förren i mars!
Vem orkar vänta så länge?
Jag är nöjd över att jag höll mig från att köpa semlor när de började sälja dem strax innan jul.

Så idag deklarerade jag fetfredag här isi Smé, och i alla fall min semla smakade precis lika gott ändå.


Sen for vi upp till grannen som har en riktigt stor snöbacke.
Den är liksom nedför en lååång slänt och så där bra brant så man får en hiskelig fart om man åker.

Det gör inte jag.

Men Kottarna gör.

Och alla Kottekompisar.

I kväll var vi ett helt gäng där på 18-20 personer och åkte bob, inte jag, och grillade korv och hamburgare.
Riktigt roligt fast det snöade och yrde ganska ordentligt.


Sen har jag lärt mig ett nytt ord!

Nnnabbokk

Så låter det, men jag vet inte riktigt hur det stavas.

En ullig gullig sak som med fördel används ihop med underställ.
Eller hur det nu var ;-)


Nu blir det sängen för den här människan också.
Kottarna sover redan som klubbade och jag bara lääängtar efter min svala kudde och mitt varma täcke.

Ha en skön helg!

Kram J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar