måndag 10 januari 2011

Maanantai

I dag har M stigit upp tidigt och sen har han jobbat hela dagen.

Jag passade på att åka in och handla lite till dagens middag som skulle bli lax, potatis och grönsaker.

Först började det med att hela Ica Näsbyn var upp och ner.
De håller visst på att möblera om allt där inne.

Grönsakerna hittade jag vid badrums artiklarna, potatisen vid juicerna och kolsyrad dricka och tunnbröd hittade jag överhuvudtaget inte alls.

Sent om sider hittade jag i alla fall ut ur affären.


Sen på väg hem, kommer det en bil susandes i rondellen.

Det i sig är väl ingen konstighet.
Det är väl just det som är tanken.
Att man ska susa lite där i rondellen.

Fast den här bilen susade åt fel håll!

Mörkret och de andra bilarna som tutade och blinkade verkade inte göra saken bättre, men tillslut verkade han hitta ut och jag kunde fortsätta hem.


Väl hemma blev det god middag


*lax i foliepaket med morötter och purjo*


Sen såg vi "Halv åtta hos mig" innan M var tvungen att fortsätta med jobbet.


Nu blir det en kopp te och en kvällsmacka här och sen tidig kväll.
I morgon ska jag visa bilder på mina fantastiska "plättar-i-luften".
Ni minns de där blommorna jag köpte i höstas.


Men det blir i morgon.



Skön kväll!
J.

3 kommentarer:

  1. Var det en han som körde fel i rondellen? / F

    SvaraRadera
  2. F: Ja, en man i nån slags silverfärgad bil. Det var inte mamma ;-) /J.

    SvaraRadera
  3. Fin frisyr :-) fast du blomman kallar jag Brända Plättar hihi

    Kram Annica

    SvaraRadera