lördag 15 januari 2011

När man bakar efter recept...

Helgens frukostar är nåt jag ser fram emot.

Eftersom att jag alltid har svårt att äta på morgnarna, så blir det oftast att jag inte äter nåt förrän vid lunchtid under veckorna.

Men på helgen då jag hunnit vara vaken en lång stund innan frukost går det bättre.


*oboy och smörgås med leverpastej och gurka, och en rostad med tonfisk*


Sen blev det lite pyssel.
Har plockat upp mitt paket som kom i går från klarafardiga.com.

Lite rosa bakgrejjor till mig.
Och rosa/vit randiga sugrör.
Rosa, till mig...


*fint till bullar och muffins*

Ja lite förvånad över mig själv är jag allt.


Sen blev det kycklingwok till middag innan vi skulle åka över till Kompis-familjen en sväng.
Jag hade lovat att försöka hjälpa till då det skulle bakas bottnar till en swartswald tårta.

Ja, och här är då resultatet.
Ta daa:



En budapestrulle.

Och vi läste inte fel på nåt recept.
Det bara blev så här.
Marängbotten funkade inte alls som nån tårtbotten.
Den blev långt ifrån vad nån av oss hade tänkt.

Så vi gjorde det bästa av situationen, bredde grädde och frukt ovanpå och rullade ihop.

Mumms fillibabba.

Så kan det gå.

Och tårtbottnarna då?
Till morgondagens födelsedags barn?

De köps på Coop.
Så gott som något.


Nu blir det soffmys och lite lördagsgodis.


Ja förresten.
Ett litet P.S till de som nu möjligen myser i det varma vädret på de sydliga breddgraderna.
Här är det tretti minus.
Kram




J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar