torsdag 20 januari 2011

Skrot och skräp

Fick för mig att städa skrotlådan vi har i köket.
Det är där det mesta brukar hamna när jag snabbt ska röja på bänkarna.

Med jämna mellanrum blir jag galen på allt skrot jag tycker att vi har och måste rensa och sortera.
Inte ofta, men det händer.
Som idag.

Egentligen skulle jag bara plocka in från diskmaskinen.
Men då man inser att det inte finns nånstans att stoppa sakerna, behöver man rensa lite.

Eller man bestämmer sig för att man ska göra det.
Eller man bara gör det.
Eller nåt.

Egentligen är det helt galet för det enda som händer är att man gör en ny skrotlåda nån annanstans.

I alla fall hittade jag:

Fyra tändare
Två kapsylöppnare
Ett gummiband
En låååång linjal
Fem bläckpennor och en blyerts
Ett hårspänne
Ett paket med plåster
En ask knappnålar
En ask gem
En ask tennrikar ( Ja, egentligen heter de häftstift, men jag kan inte säga häftstift, så jag kallar dem för tennrikar...)

Alla de här sakerna har jag verkligen behövt.
En annan dag, här förr nån gång.

Då kunde jag för mitt liv inte hitta dem.

Nu hittade jag dem.
Och har sorterat dem på sina vanliga platser.


Gissa om jag inte kommer att hitta dem nästa gång jag behöver dem...





JLOAO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar