tisdag 11 januari 2011

Fin frisyr och förskräckliga blommor

Började dagen med ett besök hos världens bästa frisör.
Med ett självlockigt hår som mitt, är det inte till vem som helst man kan gå.
Eller vill gå.

Otaliga är väl de salonger jag besökt, för att sen gå hem och se ut ungefär som Rulle.
Ni vet han i skogen...



Ja, nu menar jag mest frisyren alltså...

Men denna tjej är toppen.
Hon har också lockigt hår, så hon om någon borde veta.
Innan jag mötte henne gick jag till frisör med år emellan gångerna.
Jag gick hellre till tandläkaren.
Nu går jag var åttonde vecka.
Utan att gruva mig alls.

Så här kort blev det i nacken i dag.


*nöjd*


Och nu är det dags för känsliga läsare att sluta läsa.
Nu kommer nämligen de, från i går, utlovade bilderna på mina plättar-i-luften...


*före*


*och 3 månader senare*


Suck.

Mina fingrar inte är ett dugg gröna.
De är kolsvarta.

Nu har ni det på bild.




.

3 kommentarer:

  1. Bra frissa är viktigt, inte kul att bli missnöjd! Du, jag har inte heller gröna fingrar - men det har sina fördelar också, då kan man önska nya blommor när någon undrar över önskemål på presenter! :-)/A

    SvaraRadera
  2. Men jeanette vad har du gjort med blomman???
    Men se det från den ljusa sidan det var inte din frisyr som såg ut så... ha ha.

    Frisyren såg då bättre ut mycket bättre :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. A: Ja, omväxling förnöjer! Gällande blommor. Inte frisörer.

    Anni: Ja du. Jag gjorde precis som han i blomster affären sa. Vattnade regelbundet. Det gick jättebra. Jag misstänker att det här var nån vek sort av plättar-i-luften. Annars borde de väl ha tålt att jag vädrade lite. Jag menar minus 20 är väl inga grader att tala om...
    Det tål min frisyr i allafall.

    Annica: Ja brända kan man nog kalla dem. Finns det inte nåt som heter frysbränna? Misstänker nåt åt det hållet... ;-)

    Stor kram till er allihopen.

    SvaraRadera