måndag 3 januari 2011

Kors i taket

I dag blev vi så sugna på potatis.
Av den sort som vi åt hos Kompis-familjen i lördags.
Klyftor i ugnen.
Så det fick bli dagens middag.


*sallad och baguette i väntan på middagen*



*klyftor med timjan, dragon och några andra franska örter*

Sen hade vi lite olika önskemål vad gällande tillbehören.
Maken åt älgkalv filé och hans egna pepparsås, jag höll mig till korv och bea.
Vi blev nöjda båda två.


Sen har vi spelat PS3.


*Little BIG Planet*

Jag brukar aldrig spela tv-spel.

Jag har inte tålamodet.
Jag har inte fingerfärdigheten.
Jag har inte ro att engagera mig i funktionerna på knapparna.

Men gudars vad kul det här var.

Ingen tidspress.
Små enkla saker.
Man kan INREDA sitt krypin.

Och sen tror jag det var från 3 år och upp.
Det passar mig fint.
Får jag nog passa mig så jag inte trillar dit på riktigt ;-)



Nu blir det hockeykväll tillsammans med Maken.
Semi mellan Sverige och Ryssland.




Tjillevipp.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin dukning,,Hjärte-tallrikar- visste inte det fanns sådana!!!
    Och underläggen= rosa
    MuminMormorn

    SvaraRadera
  2. Mammsen, hjärte-tallrikarna är egentligen nån form av fat som jag köpt på Buketten.
    Till att ha tex. ljus eller annat blingbling på.
    Men ungen din är kreativ, vet du!
    Däremot kan man nog inte köra dem i maskinen eller micron för de har små "tassar" under.
    Kram kram.

    SvaraRadera