fredag 14 januari 2011

Fyra fingrar

I dag har vi varit hos min bror och hans sambo för att fira lill-killen som nu blivit stor...
Allt är ju såklart relativt, men just nu är det extra viktigt att få kallas stor.


Som härom dagen då de var här och hälsade på och jag slängde ur mig att:

" -Sitt du här. Du är så liten att du ryms. "

Det var inte populärt.

-Faster, jag är inte liten ! Se, jag är så här lång. Ända ner till golvet, från huvudet!

Och såklart han är stor nu.
Fasters Finaste.



*paket från Faster, M och kusinerna*


*ett uppskattat innehåll i ett av dem*


*mumsigaste fyra-års tårtan, med hemlig fyllning ;-)*


Blev några timmars lek för barnen och surr oss vuxna emellan.



Nu närmast väntar en så kulinarisk fredags middag som potatisburgare med rårörda lingon...

Sen ska vi spela spel.
Vi köpte ett i julas som heter "När var sista gången..."
Då gäller det nog verkligen att man trimmar hjärncellerna, om man ska ha en chans...



Ha en skön fredagskväll och gör inte mer än ni måste.


Kram J.

2 kommentarer:

  1. Låter ju suveränt att presenterna var uppskattade! :)

    Ja, imorn kommer jag oxå in i "2o-års klubben" ;) Man tackar :)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Jenny: Ja han var verkligen nöjd med dem allihopa. Och kortet! Skönt då man är van att alltid göra egna kort. Då känns det bra då ett köpt blev så lyckat.
    Hoppas du har en härlig dag i dag med dina nära och kära :-)

    SvaraRadera