måndag 17 januari 2011

Pillowcase eller nutcase?

Förutom min förtjusning över randiga sockar och nya tandborstar har jag en stor kärlek till kuddar och mjuka örngott.

Redan då jag var liten var det så.
Min "gositrasa" var gångna veckans örngott som jag envist behöll då mamma bäddade rent.
Sen nästa vecka då det skulle renbäddas var det samma sak igen.
Nytt örngott på kudden och det andra behölls som veckans "gositrasa".

Jag gillar särskilt svala kuddar.
Och mjuka fluffiga.
Och platta.

Kuddar med örngott som är så där hotell frasiga och kuddar som har örngott i renaste bomull, tvättade och mjuk-nötta till det lenaste man kan tänka sig.

Kuddar som har monogram, broderade av någon som la ner sin själ i det och kuddar med örngott köpta på Coop eller IKEA.

Räknade just hur många kuddar vi har här hemma.

Jag har tre.
M har en eller två, beroende om jag snott hans ena och då har fyra.
E har två och e har två.
Sen har Fasters finaste en egen, till när han sover över.
I vardagsrumssoffan har vi tre och på kökssoffan finns det också tre.

Det är sexton stycken allt som allt.
16 sängkuddar, på olika ställen.
Helt sjukt!
Jag vet.
Men jag är frisk.
Och det är himla praktiskt då vi har många sovgäster.
En gång vartannat år.
Eller så.

Sen är det ju faktiskt inte traktorer jag har en fascination för!
Och det är ju bra.


Nåväl, här är senaste tillskottet.


*lite rosa till köket*



Kanske jag inte är så frisk ändå...




.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också kuddar. Och filtar. Myyys! Jättefint örngott på kudden på kökssoffan,tänker Beatrix Potter. :-) /A

    SvaraRadera
  2. A: Ja det gör jag också nu när du nämner det. Fastnade så för de söta korrarna och deras sagor. Kanske passar bättre i ett sovrum med tanke på texten, men jag tänker ha den i köket ändå. Kram J.

    SvaraRadera