söndag 22 mars 2015

Att hitta det man sökt.

Käre Maken och jag tog oss en tur till det stora blå varuhuset i går och kom hem med fyra platta paket, en förpackning servetter och två paket med presentpapper.

Sedan ägnade vi resten av kvällen åt att montera tre meter köksbord.


*gäller att kolla att finns med först*

Jag har länge velat ha ett nytt, men har inte hittat det rätta förrän vi en dag var och hälsade på goda vänner som just köpt ett precis sånt bord jag gillar.
Det är stort och stabilt och rymmer lätt åtta, tio personer plus att det finns en iläggsskiva som förlänger det ytterligare.





Här är bordet utan iläggsskiva. Då är det drygt 2,4 meter långt och det är fullt tillräckligt till vardags. Det är så svårt att få en uppfattning om hur stort bordet verkligen är då själva köket också är jättestort med sina modiga 35 kvadrat.
Men bordet är mycket större än det förra och jag är så nöjd med det.


*fint med lite vårfärg*

Ett fint fat att ha frukt på fyndade jag på Coop då vi kom hem sen. Jag velade länge där inne i butiken mellan detta lite turkosa och ett annat och fick till slut ringa min goa Anni så hon fick hjälpa mig.

Nu är det bara den där evig kökslampan som vi aldrig kan bestämma oss för.

Håhå jaja.

Men den dyker säkert också upp när vi minst anar det.

Kramkram från isi Sme'.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar