söndag 1 mars 2015

Godmorgon!

Här har jag varit uppe med tuppen idag.
Elsa har kördag och skulle åka till Piteå med Vocalix i morse så jag skjutsade henne till Församlingsgården redan innan någon annan var uppe.
Kändes lite tidigt att vara ute och susa men det är skönt att mojja på sen utan ha några övrigt tider att passa.


*mandarinmorgon*

Min Moster och hennes familj är här ett par dagar och i dag tänkte vi ta oss till nån backe och åka madrass och skidor. Själv ser jag fram emot att grilla korv och visst hade det varit fint med sol i dag, men vi får göra det bästa av det gråmulna och blåsiga.

I eftermiddag blir det tacomiddag och marängsviss med resten av Stor-Familjen och jag och Moster ska lära oss att sticka yllesockar.
Det ska bli skoj och jag hoppas min Mammsa är utrustad med tålamod.

Kramkram.

2 kommentarer:

  1. Kul att ni vill lära er att sticka sockar :)
    Man stickar bara runt runt, och sen fram och tillbaka, och sen runt runt igen och vips "bidde det en socke" <3
    Mammsen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har stickar runt runt och framochtillbaka framochtillbaka, och så har jag repat upp en del och stickat räta på avigsidan och tvärtom. Nu är det bara en knapp decimeter kvar så kan jag börja avmaska socken där fram. :)
      Kramkram

      Radera