torsdag 11 november 2010

Bad hair day

Idag har jag haft en sån där riktigt dålig frisyr dag.
Håret som snart behöver klippas har stått åt alla möjliga och omöjliga håll. Tänk han ni vet Sven Melanders "Rulle i skogen"

Försökte blöta ner det och det funkade skitbra.
Tills det torkade.
Då spretade det ännu värre.

Till slut tog jag och klämde in mitt förhållandevis korta hår, fast för långt idag, i en gummisnodd modell "sitter som berg".

Perfekt.

Satt som berg. Jajjamen.
Inte snyggt för fem öre, men det höll sig någotsånär på plats.
Hoppade till varje gång jag gick förbi spegeln och såg mig själv.
Sen tackade jag högre makter för min klipptid nästa vecka.

Så kom Kottarna hem från skolan.

Först in var lilla e.

Han tittade på mig och ni vet uttrycket: Av barn och dårar...
Jag bara väntade på domen.
Då säger Kotten, min fina älskade Kotteunge:

-Åh, va fint! Har du fixat håret idag.

Hjärtat smälter.

Vem behöver en frisör egentligen, då man har en nio-åring hemma? <3




.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar