söndag 28 november 2010

Första advent

En riktigt fin första advent firas här idag med kalla grader ute och första ljuset tänt här inne.


*notera särskilt de tunna, skira sommargardinerna i fönstret... jag är en kontrasternas kvinna...*

Vi har varit på skyltsöndag nu i eftermiddags.
Är ganska mysigt att promenera runt och titta i de fina julpyntade fönstren.
Kallt var det också, precis som det brukar vara.
Minus 11 och blåsigt.
Fast för mig som jämt är så varm var det perfekt promenad väder.
Övriga familjen var rätt frusna efter en timme.

Så vi åkte hem och värmde oss med glögg och åt pepparkakor och en adventskaka med saffran och vanilj som jag bakade i morse.


*mumsig adventskaka*


*mina svamp ungar och en ny skål som M köpte nere på stan idag*

Skålen tänkte vi ha till knäcken vi ska koka här framöver, men idag fick den husera pepparkakorna.

Nu tror jag att jag ska gå och värma mig med lite mer glögg.
Känner mig lite frusen nu, fast då vi promenerade var jag jättevarm.
Tror jag har nåt fel på termostaten.


Skön söndag på er.

2 kommentarer:

  1. vad god kakan ser ut och vad fin den prickiga skålen var =)

    SvaraRadera
  2. U: Ja, de var höjdare båda två. Godis för magen och för ögat. :-)

    SvaraRadera