tisdag 30 november 2010

Ord-ning

Tycker jag har fått massor gjort idag men kunde ändå inte komma på vad jag skulle skriva om.
Egentligen måste man väl inte skriva blogg varje dag, men jag är av den sorten att jag kan bli lite nitisk.
Lite väl nitisk.

Köper jag tex en kvälls tidning där det följer med en kokbok, då måste jag ha alla följande böckerna också.
Och värst blir det om de är numrerade.
Då blir jag prillig om det blir glapp i ordningen.
Det har till å med hänt att jag ställt påminnelse på mobilen för att inte missa nån siffra.
Man kan nog säga att jag samlar mer på ordningen och siffrorna än på själva objektet...

Inte så sunt kanske.

Men eftersom att jag nu är så nitisk och eftersom att jag nu är högst medveten om det, så är det ju lätt att åtgärda.
Jag aktar mig helt enkelt för att börja samla på dylika numreringar.

I bland blir jag lite rädd för att jag ska få samma grej med bloggen.
Att jag skriver varje dag för att det inte ska bli ett glapp.
I stället för att skriva för mitt eget, och erat hoppas jag, höga nöjes skull.

Som idag tex.
Då hade jag faktiskt inte en aning om vad jag skulle skriva.
Så jag tänkte att jag loggar in och skriver det.
Bara det.
Att jag faktiskt inte skriver något idag.
För att jag inte visste om vad.

Men så blev det en massa ord ändå.
Jag gillar liksom ord.
Ord är nog en av mina största förtjusningar.

Så visst blev det ett inlägg i dag också.
Men inte av tvång.
Utan av som vanligt, ren lusta.

För det är nåt särskilt med att se sina ord på pränt.



JLOAO

4 kommentarer:

  1. Dina ord är också något,som jag ser fram mot varje dag...Faktist bland det första jag gör på morron. Ha en bra dag/ Muminmormorn

    SvaraRadera
  2. Tack mammsen. Ha en bra dag du med. Kramkram

    SvaraRadera
  3. Jag älskar att läsa din blogg! Humor, värme, tänkvärda ord, härliga bilder.../A

    SvaraRadera
  4. Åh, tack goa A.
    Fina ord som värmer gott.
    Kram J.

    SvaraRadera