tisdag 16 november 2010

Här ska det mätas

Nu har jag släpat ut min snögubbe i hopp om mera snö.
Kanske inte just dagarna som kommer närmast, men gärna till första advent och jul.


*fina snömätaren*

Första året vi hade snömätaren snöade han över totalt och blev lite ledbruten här och där.
Förra året fick han stå inomhus och återhämta sig från snö-chocken och lika bra var väl det, så han inte blev snö demolerad igen.
Oddsen talar ju för det, vintertid...

Men i år ska jag prova ställa honom här mot husväggen, kanske han klarar sig bättre.
Är lite svårt att placera den var som helst, så den inte hamnar i vägen för traktorn tänker jag.
Annars kanske man kan ta bort botten plattan och spika upp honom på väggen.
Det kanske funkar bättre nu när jag tänker efter.
Nåja, vi väntar och ser.
Alla mina idéer är inte bra.


I morgon ska jag och lilla e har en dag tillsammans.
Han bestämmer vad som står på schemat efter skoltid, så det ska bli spännande.
Nåt med bakning misstänker jag.
Är så skönt att ibland bara få rå om ett barn.
Blir en annan sorts samtal än då man delar tiden med ett syskon. För det mesta gör vi ju saker tillsammans hela familjen, så därför känns det lite extra lyxigt att göra något bara vi två, medan Pappan och Stora E ska grejja med lite annat på sitt håll.

Nu är det sängen och en bok som står på tur.


Sess i morrn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar