tisdag 9 november 2010

Snuva is in tha house...

Okej.

Det är måndag idag.
Eller o, va skräp.
Det är tisdag idag. Så ja.
Rätt ska vara rätt.

Har sovit en å en halv timme natten till idag.
Ingen särskild orsak.
Kunde inte somna.
Kunde visst somna.
Vaknade, klockan 03.08.
Kunde inte somna om.
Kunde verkligen inte somna om.

Väckte familjen tjugo i sex.
Elakt, elakt, då klockan inte ringer förren prick 06.00.
Alla vill sova så länge man kan.
Jag också.
Men det var så eeensamt.
Bara en annan vaken kan förstå.

Sen har det fortsatt.
Vi kom oss iväg till Sunderbyn för M's ögonbotten fotografering.
Invigda vet ju att man blir galet ljuskänslig av den undersökningen.
Solglasögon är att rekommendera.
Maken hade fixat det.
Allt gick bra.

Så såg jag vilka solglasögon han tagit med.

Stora E har fått ett par spektakulära objekt av sin farmor.
Enna rejäla doningar.
Modell: Björnligans masker för ögonen.
Färg: Nån blandning mellan leopard och sköldpadd.
Men de funkade skitbra!

Klockan fem säger Stora E att hon känner sig lite snuvig.
Klockan sju hör jag att hon börjar låta snuvig.
Sen börjar det killa i min hals.
Jag har laddat upp för en eventuell hemmadag med E´t i morgon.


*tidningar till mig och halstabletter till henne*

Lugnt och skönt.
Jag kan läsa och drömma mig bort en stund och hon kan suga på en liten karamell. Perfekt kombination.
Fast känner jag henne rätt är hon i full rulle i morgon.
Mitt kill har i alla fall försvunnit.

Klockan nio i kväll stängde de av vattnet i byn för reparation av nåt slag.
Jag gillar inte att vara utan vatten.
Hellre är jag utan ström.
Det är liksom mer mysigt.

Så ikväll blir det att borsta tänderna i bubbelvatten.
Ska bli spännande att se hur det blir, att skölja runt med allt bubbel i munnen.
Nåväl, hellre bubbelvatten än mjölk.
Och det var väl alternativen.
Om man inte räknar en flaska vit rom från i somras då.
Men det kanske blir att ta i...

Och vatten till att spola i toan har vi fixat.
Det är huvudsaken.

Nu ska jag masa mig upp och tjuvläsa tidningarna, ifall Kottebarnet mitt inte är sjuk i morgon.

Avslutar med Dagens favoritplagg.


*randiga sockar*

Jag älskar randiga sockar.
Och annat randigt med för den delen.
Särskilt röd och orange randigt.
Kan man bli annat än glad!



Nattinatti.

1 kommentar:

  1. *arghh* Vad gör man åt snuva? Tar en stor glögg och tänker "Nu så"? Eller ska man bara ignorera?

    Ang. din nagellackskommentar hos mig! Käraste Jeantte, jag målar YTTRST sällan naglarna (bara tånaglarna) - kanske bara två ggr per år! Jag har också många vackra små flaskor hemma, men nej. Jag avstår inte för att jag blir spretigt stelfingrad, utan för att jag bara VET att jag kommer att skvava av hälften innan det har torkat. ;-)

    Angående din förkärlek för ränder. Underbart! Jag älskar såna där specifika fäblässer. Själv är jag svag för djupt och mättat vinrött. :-)

    Kram!

    SvaraRadera