måndag 1 november 2010

Första dagen på nya jobbet

Japp, från och med idag så jobbar jag.

Min Makes företag har numer en anställd.

Kanske jag ska börja kalla honom Chefen på dagtid.
Kallar jag honom älskling, kanske jag åker dit för trakasserier ;-)
Å det vore ju synd för ett ev. CV i framtiden.

Nåväl, första dagen är avklarad och i kväll var det nån som hade lite julkänslor...



...och det var inte jag!

I vanliga fall äter jag aldrig en lussekatt innan första advent.
Aldrig, som verkligen aldrig.

Det hade jag inte tänkt göra idag heller.
Jag skulle liksom bara, lägga upp dem för att ta en foto till bloggen.
Sen liksom bara, tog jag en tugga.

Så nu är det gjort.
Nu har jag ätit en lussekatt, fast det är fyra veckor för tidigt.
Det är nästan lika hedniskt som semlor innan februari.

Fast det har jag å andra sidan inga problem med...

Nåväl, jul och lussekatter är nåt annat.
Men jag åt inte nån pepparkaka i allafall.
Mest för att jag egentligen inte är så förtjust i dem.
Jag älskar att baka pepparkakor, men inte så mycket att äta dem.

Bara om de är rätt mörkbruna, typ lite svart-mörkbruna.
Och de är de aldrig då man köper dem.

Bara då man bakar dem själv.





.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar