lördag 6 november 2010

God mat och goda vänner

Lördags kvällen har tillbringats i goda vänners lag.

Vi var bjudna hem till dem på middag tillsammans med ett annat par.
Jätte trevligt sällskap hade vi och riktigt god middag fick vi.
Hemmlagad kina mat, och mycket bättre än den man får på restaurang.
*tack fina vännerna för ikväll*


*friterad fläskfilé, ris, sallad, ananas och en mumsig chili dressing till*




*persikor, glass och choklad till efterrätt*

Sen fick jag smaka på nåt spännande...
En shot, med likör 34 i botten, sen hällde man lite blåbärssoppa (!) ovanpå och toppade med ovispad grädde, en liten slurk.
Det låter helmysko, och jag var lite skeptisk först.
Men det smakade mums kan jag lova. Kan dock tänka mig att den är rätt förrädisk, för den smakar verkligen inte sprit alls.


*nåt för Vasalopps åkarna kanske...*


Sen satt vi och surrade och lyssnade på musik.


*finaste kandelabern, vill också ha!*


De andra skulle ut och svänga sina lurviga men Maken och jag styrde hemåt. Eller rättare sagt så var det nyktre Maken som styrde och jag åkte med.
Nu ska jag styra mig i säng.
För det behövs det ingen chaufför i alla fall ;-)

Fast först ska jag tvätta bort mascaran.
Dumt att vakna i morgon bitti och se ut som en korsning mellan Alice Cooper och en tvättbjörn.
Man vill ju inte skrämma ihjäl sig själv det första man gör på morgonen, då man ser sig i spegeln...



Natt natt.
Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar