måndag 8 november 2010

Vinter!

Vilken dag det har varit.
Minus 13 grader och strålande sol.
Så här, fast med lite mer snö, får det gärna vara hela vintern för min del.



Fast ikväll då M kom hem efter lilla e's jiu jitsu träning var det minus 17.
Antar att jag inte kommer att vara lika entusiastisk om det är ännu kallare i morgon bitti.
Men det är lika man vänjer sig.
Inte så mycket småkryp i farten i alla fall.

Annars har dagen svischat på i ett rasande tempo.
Läxläsning.
Matlagning.
Plock och pyssel.

Pratade med goa A i dag, vi bestämde oss för att ses en kväll nu i veckan och baka lite matpajer ihop.
Perfekt att ha på lut i frysen och bara ta fram och tina då tiden tryter.
Eller då suget sätter in...
Roligare att vara två också så kan man passa på att avhandla allehanda saker under tiden.


Sen har jag ett roligt tv-tips...
Pensionärs jävlar på kanal 5.
Jag och M höll på att skratta oss fördärvade.

Det var kvällens asgarv.


Fast nu ska jag bädda ner mig.
I morgonbitti ringer klockan kvart i sex.
Det är på gränsen till tidigt.


G´Natt och sov gott.

1 kommentar:

  1. Men herre gud vad mycket snö!!! Det är vackert... men vintern får gärna dröja länge till för min del.

    Ska kolla in tevetipset! :-)

    SvaraRadera