onsdag 10 november 2010

Snö, pajer och en nattuggla

Här kommer snö, snö, snö.
I drivor.
Någon sa att det kommer att regna bort till veckan.
Det tänker jag inte tro en sekund på.
Så är det med det.

Men idag snöade det alltså.
Ett tag var jag faktiskt lite orolig över om jag skulle kunna fara till A och baka pajer som vi hade planerat.
Det utfärdades varning på nyheterna och jag kikade med jämna mellanrum ut för att få syn på den annalkande stormen.
Den kom aldrig.
I alla fall ingen storm med mina mått mätt.

Kanske man blir lite skadad av all snö man är van med.
Förhärdad norrlänning som man är.

Så klockan fyra susade jag iväg.

Sen har vi bakat och donat i köket och surrat på i vanlig ordning.
Halv elva var jag hemma.
Med ögonen i kors.

Två pajer blev det.
En matpaj med champinjoner, purjo och fetaost.



Den blev riktigt bra.
Vi är båda två förtjusta i vegetarisk mat.
Så åt vi en sallad till med bla ruccola, oliver och salladsgrönsaker i.

Tänk förr en period var jag vegetarian.
Vad hände egentligen med det?
Det finns ju hur mycket mumsigt som helst och egentligen är jag ju ändå ingen fantast av kött...
Nåja, det var en avstickare.
Åter till ämnet.

Den andra pajen var en citron paj.



Den var också god, men nästa gång ska vi nog äta nånting till.
Glass eller lättvispad grädde kanske.
Eller frukt.

Riktigt roligt hade vi.
Fler matlagnings kvällar ska vi boka in.


Men nu kan jag bara tänka på hur skönt mitt täcke kommer att vara.
Och hur skönt det kommer att kännas, att lägga huvudet på min svala kudde.
Är jag inte lite trött minsann!

Bäst att bädda ner sig.

Lätt hänt och vänt, att jag blir övertrött och är uppe till mitt i natten igen.
Typ tredje kvällen i rad då.


Sess i morrn!

1 kommentar:

  1. Jättetrevligt att laga mat ihop och gott blev det! Längtar tills nästa gång! :-) Hoppas du fått sova ordentligt inatt! /A

    SvaraRadera