tisdag 13 mars 2012

Drömmar

Det här är som Maken kallar det, riktiga mormorskakor.

Jag älskar drömmar.
Mina favoriter är choklad drömmar, men ibland måste man ju prova något nytt...

Så här kommer då en annan god smaksättning:

Kardemumma drömmar ca 50 st

100 gr rumsvarmt smör
3 dl strösocker
2 tsk malen kardemumma
2 tsk vaniljsocker
1 dl matolja
4 dl vetemjöl
1 tsk hjorthornssalt

Rör smör, socker, kardemumma och vaniljsocker till en slät massa.

Tillsätt matoljan lite i taget.

Blanda vetemjölet med hjorthornssaltet och rör ner det i smeten.

Rulla 50 små bollar och grädda mitt i ugnen, 150 grader i ca 15 minuter.




*kardemumma mumma*


Nu ska jag bädda ner mig med min nya bok Niceville.
Elsa som har varit och sett filmen tidigare har tjatat massor på mig att jag måste läsa den för hon gillade filmen jättemycket.

Gullungen ♥

Så nu ska jag börja.


Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar