onsdag 14 mars 2012

Friska vindar

Jag gillar verkligen att ha det svalt i sovrummet när jag ska sova.
Riktigt svalt.
Somliga skulle nog kalla det kallt till och med...

En biverkning av kortisonet är att man blir grymt varm.
Så varm att jag för tillfället sover med både fönster och balkongdörr öppna.

Maken äter inte kortison.
Han är inte heller lika varmblodig som jag.

Men han sover i samma rum.
Med samma fönster och dörr öppna.
Och med en viss känslighet för drag.

Idag kan han knappt vrida på huvudet.
Eller vifta särskilt mycket med armarna.

Han har en nackspärr som inte är av denna världen.
Kära Svärmor har varit här och masserat och grannen har varit över med liniment för att lindra.
Och det är inte utan att jag känner en viss skyldighet.

Jag tror minsann att vi sover med stängt i natt.


*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar