onsdag 28 mars 2012

När det inte blir som man tänkt sig

Det var en småsnuvig men inte däckad grabb som åkte iväg i morse.
Grymt taggad och med chokladbollar och vattenflaska i väskan.

Bästa med dagen förrutom skidåkningen och matsäcken var nog att de inte behövde komma förren en halvtimme innan start och sedan skulle de få sluta efter prisutdelningen.
Så Pappan skjutsade vid halv tio och han borde nog komma hem redan vid halv tolv. Skönt med lite kortare dag kan jag tänka mig.

Elsa då?
Ja hon klagade över ont ont i foten i går och får således tillbringa dagen på skolan i stället. Hon hade nog bra mycket hellre susat runt i skidspåren hon med, men nu blev det tyvärr inte så.

Däremot skulle de som blev kvar på skolan också få fika så det var väl inte helt katastrofalt ändå.

Men hon hade börjat först klockan elva om hon hade åkt skidor och slutat vid ett. Det känns säkert lite surt.
Nåväl, det blir inte alltid som man tänkt sig.

Det blev det inte för Maken heller idag.
Han skulle på massage för det onda i nacke och arm som inte vill ge med sig. Men ett par timmar innan ringer massören och sa att hela hans familj, utom han själv, ligger med magsjuka.
Så massören utgjorde markservicen och var således inte i tjänst på jobbet.

Verkar bara som om det är för mig allt är som förutsett.

Jag bestämde redan i går att jag inte skulle kliva upp ur sängen i dag.

Och här ligger jag.
I alla fall en liten stund till.

Tur det är nån ordning här i hushållet.


°

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar