söndag 4 mars 2012

Nio mil

Hej och hå vilken rolig dag jag haft.

I morse var jag först uppe av hela gänget för att inte missa Vasalopps starten.
Jag skulle nog aldrig komma på en sån galen ide som att släpa mig runt nio mil.
Ännu mindre nio mil på skidor.

Men det är nåt särskilt med att se just starten.
På tv.
Jag gillar det.
15 800 glada figurer som väntar på att få tränga ihop sig i ett myller av armar och ben med tillhörande skidor och stavar.


*vems är vems*

Och bara det att de ser glada ut.
Man kan misstänka att ett visst intresse föreligger...

En farbror åkte sitt 54e lopp.

En kvinna hoppade av vid första kontrollen.
Hon tyckte det var för fint väder för sånt här, sa hon.
Nu skulle hon åka skoter, njuta av solen och grilla korv i stället.
Det var hennes första lopp.
Nåt säger mig att det inte blir så många fler heller.

Själv tog jag mig i ärlighetens namn en liten tupplur medan eliten pinnade de sista milen, men jag öppnade i alla fall ögonen lagom till målgången.

Ett bra lopp i år får jag nog tycka.
Lite lagom ansträngande så där ;-)

Sedan har vi faktiskt hunnit avverka inte mindre än tre (!) kalas idag.

Edvin var bjuden på ett hos en klasskamrat och sedan har vi uppvaktat både Magnus svåger och så de två minsta glyttarna hemma hos Kompis-Familjen.


*glada grodan och rosa till de minsta*

Jag som knappt varit utanför dörren på tre veckor är helt slut nu.
Men det har varit så roligt.
Behövde verkligen lite påfyllning av batterierna och även om jag är trött som en mört var det värt varenda minut.

Men det blir tidig kväll i kväll isi Sme'.
Typ nu.
I alla fall för undertecknad.



*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar