lördag 10 mars 2012

Nu är det vår!

Nu är det sista dagarna innan helgen är slut och därmed också sportlovet. I dag har det varit riktigt vårväder med sol och flera plusgrader.
Man fick riktiga vårkänslor.
Det var inte bara lite takdropp utan det formligen rann vatten från taken ute.

Kottarna har tillbringat flera timmar i Rudträskbacken. Elsa och Kusinen har åkt slalom medan Edvin och hans kompis körde bob i snöbacken intill.

Nu är Elsa på revy med MuminMormorn och F. Grann-Kotten är med och spelar i ensamblen och Elsa såg verkligen fram emot kvällen.
Edvin är också på vift. Han och kompisen är och ser på bio.

Magnus är precis på väg för att hämta honom och sedan blir det lite lördagsgodis och mys här hemma. I kväll hade vi tänkt se Melodifestivalen. Oftast struntar vi i alla deltävlingar och ser bara finalen.
Så i kväll bänkar vi oss.

Jag har bett Magnus köpa med sig vindruvor nu när han åkte in för det var det enda jag var sugen på. Stora kalla gröna druvor.
Det blir mums.

I morgon ska jag visa er vad min goa mammsa har stickat till mig.


Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar