måndag 26 mars 2012

Monday monday

Hej bara vilket regnväder vi har här i dag.

Det blir inte mycket snö kvar till påsk om det fortsätter så här. Nu gör det kanske inte så mycket för min del, jag ser gärna mer framtinad asfalt och barmark.
Bara det att all snö är borta från farstubron gör att det känns så vårigt.

Nackdelen bara med allt skvalande är väl lervällingen vår gård brukar förvandlas till... Och som sedan på något förunderligt vis letar sig in.
Men än är det nog ett tag bort.

På onsdag har Kottarna Ungdomens Vinterspel tillsammans med andra skolor här i Kommunen. Då blir det längdskidåkning och så äter de lunch och medhavd matsäck ute.

Tyvärr har snuvan börjat smyga sig på oss här isi Sme och för tillfället är det Edvin som hostar och snorar värst så jag hoppas han är piggelin på onsdag.
Han gillar verkligen att åka skidor och många fler sånna här skid-dagar blir det nog inte den här terminen.

Magnus verkar vara nästa på tur att snuva ihop men att jag själv börjar få ont i halsen det tänker jag inte låtsas om.

Jag tycker nämligen det räcker för min del.



Så det så.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar