måndag 19 mars 2012

Nytt tidsfördriv

Har blivit indragen i en ny sorts rolighet!

Efter ett halvårs konstant spelande av Wordfeud har jag nu drabbats av DrawSomething.
Som Pictionary fast på mobilen.

Riktigt roligt.


*ny favorit*

Man ritar en bild på skärmen och så ska motståndaren gissa vad man ritat. Sedan får man poäng efter hur fort man gissar.
En fördel är om man gissar rätt.

Lättare sagt än gjort kan jag lova.


*men ibland har man tur och får lätta ord*

Jag har inte riktigt koll på exakt hur man vinner ännu.
Men man får poäng.
Nån slags olika antal mynt för rätt gissat.

Sen blir man av med mynt.
Tror jag.
Om man måste ta hjälp.
Då trycker man på bomben.

Man verkar kunna trycka fem gånger.
Sedan vet jag inte vad som händer.
Jag har bara tryckt två...

Det finns nån form av statistik också.
Om hur snabbt man ritar respektive gissar.

Kanske det är där man kan vinna.

En av mina motspelare undrade om man kan vinna.

Meh.

Det är klart man kan!

Annars är det ju inget spel.
Ingen tävling.


Nu ska jag bara lista ut hur man gör.



.

2 kommentarer: