onsdag 1 december 2010

Nedräkningen har börjat

Nu är det snart dags för årets julkalender på tv.
En kvart i sju börjar den.



Vi brukar både se den på tv och sen lyssna på radion.
Nu är ju Kottarna hos Biologen i veckan så jag får se och lyssna med Maken.

Ska bli spännande och se vad den handlar om i år.
Jag vill helst ha tomtar, snö och en och annan ängel, men man kan ju inte alltid få som man vill.

Köpte för nåt år sedan en jättefin bok om alla julkalendrar som SVT haft sedan 60-talet.
Otroligt hur många man minns då man ser alla bilderna.
Och hur många man inte minns.

Nåväl, nu kalender dags...

------------------

Haha, en kul ordväxling innehöll den iallafall.

Tjurig tonåring som frågar:
-Varför får jag aldrig göra nåt roligt, alla andra får ju.

En stressad mamma som svarar:
-Hörru du, jag vet en som får göra allt och det är minsann inte alls så roligt som du tror...


Gissa vem som ska stjäla den repliken...



.

2 kommentarer:

  1. Årets julkalender på TV verkar lovande. Gillar att den är för hela familjen och inte för bara de yngsta eller att den är helt skum...som vissa kalendrar.
    Radions har jag inte hört ännu./A

    SvaraRadera
  2. Ja, det finns ju vissa skräckexempel på julkalendrar.
    Och vissa fullträffar.

    :-)

    SvaraRadera