söndag 12 december 2010

Det närmar sig

Tredje advent och det känns som att julen närmar sig med stormsteg.



Inget advents fika idag, men Maken fyller ju år nästa helg så vi lär väl ta igen det då...

Har inte varit många knyck förövrigt isi Smé idag.
Bara pysslat med lite papper, tejp och favvo saxen.
Kottarna kommer ju hem i morgon (yippie!) och nu har jag deras adventskalender klappad och klar.
De brukar få öppna ett paket varje dag då de kommer hem från skolan. Ibland är det en liten sak eller en godis och ibland är det en liten lapp om nåt roligt vi ska göra, som baka pepparkakshus eller göra nåt pyssel.
Det brukar vara uppskattat.



Vanligtvis brukar jag hänga upp de små paketen i en kedja jag har, med små klämmor på. Men i år stoppade jag dem bara ner dem i en korg.
Det blev precis lika bra och enklare.
Tror att julkorten ska få hänga på kedjan istället.

Har längtat galet mycket efter Kottarna och det ska bli så skönt att få rå om dem ett par veckor nu.
*kramakrama*

Nu blir det sedvanligt söndagspyssel och sen ska jag värma mig lite glögg och slå mig ner framför tv:n en stund.




Kram J.

2 kommentarer:

  1. Åh, gillade särskilt idén med att ha lappar med roliga saker man ska göra tillsammans! Kanske man kan önska sig en sån kalender som vuxen?
    ;-)/A

    SvaraRadera
  2. A: Ja, visst är det en bra ide :-) Kanske nåt vi kan spåna på tills nästa jul!? Kramkram

    SvaraRadera