tisdag 7 december 2010

Vildmarks dricka

Ligger däckad i dag.
Och det är inte efter glögg i går kväll ;-)
Ne, det är nog nåt virus som drabbat mig, hårt och hänsynslöst.
Har hört att virusar kan komma och gå... ;-)

Jag hostar, nyser och har ont i halsen som attan.

Har ordinerat mig själv en kur på piggelin, läkerol, julmust och lite vila.
Borde vara frisk som en nötkärna i morgon.

Annars får jag utöka medicineringen med en snaps eller två. Eller var det whiskey kanske man skulle dricka?
Lika illa vilket som.
Har hört att det hjälper i alla fall.
Eller var det kanske i förebyggande syfte, månntro...

Fast var det så, kan jag ju ta snapsen i förebyggande, så jag inte blir ännu sämre.
För det är ju onödigt.
Att bli sämre menar jag.

I alla fall.
Gårdags kvällen bjöd på riktigt trevliga vänner och en riktigt god glögg. Vildmarksglögg från Muddus, med smak av lingon, blåbär och tranbär.





Den var sagolikt god.
Den bästa på länge.


Så tack för gårdagen kompisar och krya på er ni också ;-)

Nu är det sängen nästa.



Kram på er allehopen.

3 kommentarer:

  1. Ja, viruset som är i farten nu, kommer och går.Frisk ena dan o feber nästa...
    Vila är bästa medicinen.
    Kram o krya på dig

    SvaraRadera
  2. Vi kryar på oss så gott vi kan, på båda håll! Nå, trevligt och gott var det i måndags i alla fall. Jag har nu en ny favoritlussebulle - din! /A

    SvaraRadera
  3. MuminMormorn: Tack mammsen. Jag vilar och kryar på mig.

    A: Vad glad jag blir över att du gillade den. Du vet ju vilka kakor som är mina favoriter ;-)

    SvaraRadera