måndag 6 december 2010

Nej se det snöar..

Nu kommer min julesnö. *tycker om*
Men med det "tycket" är det lite som det är, från dag till dag.

När jag sitter inne och mojjar mig, då tycker jag att det är toppen att det vräker ner.
När jag måste ut på vägarna, då tycker jag det kan bli sommar på momangen.

Var i alla fall ut med kameran en sväng i eftermiddag.
Eller öppnade ytterdörren och fotade, sanning att säga.


*julegranen och uthuset*


*dags att skotta lite kanske...*


*bagarstugan*


I går var grannen här med traktorn och skottade.
Det kan man inte tro idag *s*.

Men det känns mysigt med all snö.
Jag är verkligen född precis på rätt ställe, på hela jorden.
Tror aldrig jag längtat efter att bo någon annanstans.
Särskilt inte just nu.

Så är det med det.

Nu ska jag sätta in en lussekrans i ugnen.
Ikväll ska vi till Goa vännerna och tanka lite julmys.
Och jag är lusseansvarig.
Bra start på veckan.
Får lägga upp lite bilder här i morgon.



Kram J.

4 kommentarer:

  1. Jag gillar att sladda med bilen, på dom snöiga vägarna..
    Gasa i kurvorna är också kul!!!!
    Men i snigelfart, när dom andra bilarna inte är sååå nära.
    Muminmormorn

    SvaraRadera
  2. Hej vännen jag tror nog att vi har mer snö än ni faktiskt. Hm.. nu räcker det här för våran del...
    Jag höll på trilla av stolen när jag läste om hockey incidenten ha ha ha. hoppas ni får skoj på fredag thi hi.
    Kramar från oss alla till er alla <3

    SvaraRadera
  3. Ja nog är det härligt med vinter på ett sätt, blir ju så mkt ljusare då. Men igår gillade jag verkligen inte snön efter allt skottande som jag och W ägnade oss åt..Men det är kul för barnen i alla fall det är ju huvudsaken =)

    SvaraRadera
  4. Mumin Mormorn: Snälla mamma, jag hoppas du tar det lugnt på vägarna. Särskilt inne i stan.
    Du får komma ut hit till Byn istället. Här finns traktorer som kan dra upp dig om du fastnar. Kraaam

    Anni: Sport i all ära, men i fortsättningen ska JAG packa hans hockey väska...
    Stor kram tillbaka.

    U: Ja, när man måste skotta är det inte kul med snö.
    Du får be brorsan önska sig en traktor i julklapp :-) Kraam på er.

    SvaraRadera