lördag 25 december 2010

Mysdag

Hade en jättefin julafton igår.
Full rulle var det, med uppspelta och förväntansfulla Kottar.

Först Svärmors underbara köttbullar, julgröt och dopp i grytan.
Sen hem för att fira med övriga familjen.
Massor med god mat. Blev väldigt nöjd med våran egen inlagda örtsill.
Den var riktigt mumsig.
Så mumsig att lilla e ville ha den till frukost i morse.

Och tro det eller ej, men Tomten måste ha missat mina rackartyg i år för jag fick klappar jag också!

I dag däremot har det varit en lugn och skön mysdag.
Kottarna har grejat med nya sakerna och Maken har installerat en del andra.

Jag har försökt förstå mig på min.

Och se, jag lyckades!
Ta daa!

Här är en av gårdagens klappar förevigad med en annan.


*mina nya ränder fotade med min nya kamera*


Så tack alla mina finaste för sällskapet, för alla skratt och för den goda maten.
För julklappar och för julkramar.

För familjen.



Jag är lyckligt lottad som har er alla.

.

2 kommentarer:

  1. Lördagen blev en mysa-hemma-dag för oss med. Middagen med svärföräldrarna blir idag, sön, istället. När vi hörs/ses ska jag berätta om årets mest oväntade och skojiga julklapp som jag fick av P! :-D /A

    SvaraRadera
  2. A: Det lät ju riktigt spännande! Ser fram emot en stunds surr.
    Kram J.

    SvaraRadera