fredag 10 december 2010

På bankett...

Happ, fredag kväll och jag är findressad och klar.
Nyduschad, iklädd mysbyxor och mjukaste morgonrocken.
Håret i en handduks turban.
Perfekt för en ståtlig middag.

Inte riktigt för en bal på slottet kanske.
Men väl värdigt Herr Alfred Nobel.
Jag menar, en som uppfinner saker att spränga andra saker med, är säkert väl van med lite rufs i frisyren :-)
Å andra sidan är han ju rätt död så han bryr sig nog inte över huvudtaget.

Nåväl.
På menyn, ja min alltså, står det köpepizza och en chokladboll och i kylen finns favorit yoghurten till kvällsmat.

Maken han är på Julbord han, men jag sitter minsann på första parkett med tillsammans med kungligheter och andra glittrande figurer.
Riktigt bra har jag det, trots att jag blev hemma i kväll.



För vad är väl en bal på slottet...




*suck*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar