onsdag 13 april 2011

Det blommar

Nu blommar det här isi Sme´.
Majblommar.




Kottarna kom hem idag med årets bukett, i rosa och grönt.

Lilla e har redan hunnit vara en sväng till Kotte-Farmorn och Kotte-Farfarn och sedan till Kotte-Farfarns storebror.
Mumin-Mormorn har också bokat in sig på ett par.
Nu ska vi bara sprida lite fler blomster till släkt och vänner :-)

Nöjd var han då han kom hem.


Jag blev också nöjd i dag.
Med middagen.



Lagade chili con carne för första gången på jag vet inte hur många år.
Eftersom Kottarna och M inte tålt bönor och baljväxter tidigare har det liksom inte blivit av att göra det åt bara mig.

På skolan får de ris till men här hemma serverade vi det tillsammans med bröd, precis som min mamma brukar göra.
Det gillar jag bäst.

Mammas mat.

Fast som alltid blir det en egen knorr på det hela.
Dagens bestod av en klick gräddfil.

Mest för att lindra hettan en smula.

Det var nämligen ett tag sedan jag använde chilipeppar då jag lagade mat... Men gott blev det.




Kram J.

1 kommentar:

  1. Tur att mammas mat fungerar än....
    Moderna tider med nya kryddor gör det lätt att glömma att ..salt o peppar o chilipeppar faktiskt räcker långt...
    Kram / Mammsen

    SvaraRadera