onsdag 20 april 2011

Ledighets kommittén rapporterar

Vi mojjar på här isi Sme´.
Inte många knyck görs.
Precis som det ska vara på ett påsklov.

I morse steg vi inte upp förren närmare nio...

Vi får nog passa oss så vi inte slöar till på allvar.

Jag har börjat läsa Damernas Detektivbyrå.
Har faktiskt dristat mig till att hoppa över de fem första böckerna, då jag såg de på tv då serien gick där.
Så nu är det bara sex stycken kvar.
Men de ska väl hålla mig sysselsatt i alla fall den här veckan och en bit in på nästa.
Åh vad jag gillar att vara ledig.

Lilla e, han hade bokat in sig själv på en eftermiddag i sällskap med Mumin-Mormorn och F i dag.
De lyxade till det ordentligt och gick på China restaurangen här i stan och åt middag.

Fast lilla e och Mumin-Mormorn hade käkat pizza.
På en China restaurang!
Borde man inte passa på att äta ris och saker till då?
Tur att åtminstone en i sällskapet hade koll på det!

Fast ryktet gör gällande att de godaste pizzorna i stan faktiskt serveras just där...
Kanske dags att jag också provar nån gång.
Lilla e var då jättenöjd.
Det är nog inte sista gången Mumin-Mormorn och F får sällskap av honom en eftermiddag eller två ♥

Vi andra passade på att äta blöta till middag.
Det är något som lilla e inte gillar.
Bland de enda sakerna faktiskt som han inte tycker om.

Men det gör vi, så man kan väl säga att alla blev nöjda.


Förutom lat-mat och läsning, har vi börjat spela Monopol.



Har en känsla av att det kommer att bli ett spel som räcker ett par dar.
Vi har ännu bara börjat köpa tomter och då har vi spelat i över en timme innan vi gjorde paus och åkte och köpte mjukglass.


*årets första*

Så det är vad vi gjort i dag.
Förlustat oss och gjort oss skyldiga till åtminstone ett par, tre stycken av de sju dödssynderna.

De andra fyra jobbar vi på en annan dag.
Nån måtta får det ju vara på hur mycket man ska hinna med, då man är ledig.

Man måste ju hinna vila sig en smula också.




Kram kram!

1 kommentar:

  1. Mjukglass, yes! :-) Låter som ni har det härligt - men Monopol, nej usch det är inte min grej alls. /A

    SvaraRadera