onsdag 6 april 2011

Ordningsam onsdag

Kontoret här hemma har behövt få sig en genomgång, läs STORstädning.

Garderober och sånt är ju klara, men det var det där med skrivbordet.
Saker har en tendens att samlas där.

Observera nu att det inte är jag som är den skyldige...
Inte så att jag skyller på käre Maken heller, men de facto är att det är hans arbetsplats.
Och eftersom att jag inte vill göra mer oreda än nödvändigt låter jag hans papper vara där de är.

Annars kanske jag blir skyldig.

Till oreda.
Och det är ju onödigt...

Nu när alla papper till bokföringen ändå ska göras passar det ju ypperligt att passa på.
Att rensa i röran.

Så det har stått på dagens jobb lista.

*Införskaffning av pärmar och register.
Det gjorde vi på min gamla arbetsplats.
Roligt var det att kika förbi och hälsa på en sväng. Jag blir så glad av de jag jobbade med där.
-Kram på er!



*Sortering av papper.
Det gjorde vi i köket.

Jag gillar att sortera.
Jag är bra på att sortera.
Det är nog därför jag gillar det ;-)
Prydliga högar och allt i datumordning.


*Städning av skrivbordet.


Ta daa!
Klart!


Nu finns det hur mycket plats som helst att börja göra nya högar på.
Den som törs...




*

2 kommentarer:

  1. Ja..Gud nåde den som törs skapa o-ordning i
    denna ordning!!!!!
    Kram Mammsen

    SvaraRadera
  2. MuminMormorn:
    Precis! Fast jag vet vem som faktiskt är ganska bra på att dra fram saker här i huset också.
    Och det är inte M eller Kottarna...

    Kram från Barnet, den skyldige :-)

    SvaraRadera