lördag 16 april 2011

Lördag isi Sme´

Det har varit en riktigt härlig dag i dag.
Lång, skön helgfrukost till att börja med.


*te, hallon yoghurt och goda smörgåsar med keso, Jokkmokksfalu, gurka och tomater*

Sedan ringde Brorsan och var sugen på att komma förbi en sväng, så vid elva snåret dök han och W upp medan mamman sov ut efter nattens arbetspass.
Vi har haft perfekt väder för att vara utomhus.
Som mest hade vi nog kring 21 grader varmt i solen ute på altanen.
Altanen som numer är framskottad!


*brollan sopar bort det sista, medan M bär fram utemöblerna*

Kottarna och Kotte-Kusinen har haft rejs med cyklarna på gården.
Det är så härligt då asfalten tinat fram men gården ser fortfarande ut som ett lerhål...


*lilla e och Kotte-kusinen*

Sedan deklarerade Fasters Finaste att han tänkte sova över.
Väskan hade han redan packat hemma.
Lite extrakläder och en burk med fika som han och pappan hade bakat.
Fikat passade perfekt att sitta ute på altanen och mumsa på.

Så vi har varit huset fullt hela dan.
Kottar och Långöron i en salig blandning.
Som mest tror jag vi var sexton stycken.


*det gillar vi*

Grillen släpades fram till middagen.
Perfekt då man är många.
Var och en tar med det man är sugen på och sen äter man lite av varje.
Jag åt korv i vanlig ordning. Med bröd och sallad.
M gjorde egna hamburgare av färs och så grillades det kött och gjordes potatisklyftor också.


*godaste salladen*

Fasters Finaste har bytt ut sin mindre säng här hos oss, till junior sängen, och sen ville han absolut sova inne hos lilla e i kväll.
I "Stor-kille-rummet".
Så där sover han nu.


*nya myshörnan*

Tillsammans med en hög gosedjur.

Ser ni förresten Snobben som sitter där i vänstra hörnet?
W frågade om jag inte hade nåt gosedjur så jag berättade om Snobben.
Han har varit min trogna följeslagare i lite drygt 37 år.

W tyckte det var mycket konstigt att jag hade honom i ett skåp och bestämde att han nu skulle sova med honom i stället.
Så där sitter han nu.

Lilla e och W somnade som klubbade efter alla timmar de varit ute i dag.
Jag är också trött.
Så här blir inget nattsuddande fast det är lördag.
Känner jag W rätt vaknar han nog vi sju snåret.
Glad som en lärka och med orden:

-Hej Faster, jag är vaken nu.
-Jag har sovit gott Faster.


På det håller man sig glad hela dagen sen!

Men för säkerhet skull ska jag bädda ner mig nu, så kanske jag inte bara är glad i morgon, utan pigg också.




Kram och gonatt från isi Sme´.

3 kommentarer:

  1. Kära gamla Snobben-Han ser allt lite förvånad och
    nyvaken ut....
    Nyss utkommen från " gaberoben"
    Kram /Mammsen

    SvaraRadera
  2. Härligt att snön är på väg bort så att ungarna kan cykla och vi vuxna kan njuta ute. så fint du bor.
    Roligt att du är med i min utlottning, lycka till:)

    SvaraRadera
  3. Mumin-Mormorn:
    Jag tycker han verkar rätt glad. Efter typ 15 år i en skrivbordslåda.
    Det skulle jag nog också vara...

    Kram kram mammsen
    /Barnet


    Marie:
    Tack!
    Ja, det känns verkligen på tiden att få se något annat än snö nu.
    Även om jag älskar vintern är det här en härlig tid som väntar.
    Fast dammsugaren och tvättmaskinen de får jobba för högtryck kan jag lova.

    Håller tummarna :-)

    Kram J.

    SvaraRadera